onsdag 1 april 2009

Till min kära storebror

Att komma iform är ju mitt mål, det var det denna blogg skulle handla om.
Allt har ju tyvärr gått på halvfars nu när jag inte mått så bra.
Man letar efter saker som ska motivera än att kämpa.
Jag har 5 syskon som jag älskar så oändligt mycket.
Jag har en storebror och han är den som motivera mig mest just nu att kämpa på. Genom att se hans kämpa glöd.
Han har en tid kämpat med sin övervikt. Det har gått i bergodalbana. Men nu har han gett sig fan på att lyckas och vilket lopp han gör han har på en inte allt för lång tid gått ner 13,8 kg. Fattar ni hur mycket det är och hur svårt det är. Men han går minst 1 timme var dag och äter bättre. Han har blivit så snygg och fin och än har han en bit kvar (om jag förståt det rätt)
Förstår ni hur mycket själv diciplin det kräver att gå ner dom kilorna.
Jag som då jobbar som hälsoutvecklare, har ju gått med en oro för dom sjukdomar man lättare får som överviktig. Så en sten har fallit från mitt hjärta när jag ser hur han med stormsteg går till en sundare livstil denna underbar kille.
Vi syskon är så stolta över dig, vi är så otroligt imponerande.
Detta har fått mig att hitta ny glöd, jag vill klara det lika bra som min bror. Han är min idol och förebild, som jag ÄLSKAR så mycket.
Heja M heja M.
Längtar efter långa promenixer med Ebbis o Chappe.
Kram på dig bror

3 kommentarer:

  1. Tack Emma det värmde verkligen!!!
    KRAAAM
    storebror

    SvaraRadera
  2. Vilket fint inlägg! Heja Heja!
    Puss / Sara

    SvaraRadera
  3. Vilken kärlek det är mellan er syskon och det är underbart att se att ni kan visa det för varandra. Och heja heja M! Jag gåller tummarna för att du når ditt mål. Kram på er! //Miss E i Ö-götland

    SvaraRadera