lördag 7 februari 2009

Lång promenad......

Nästan allt går faktiskt att lösa, om man bara vill (märk väl, NÄSTAN allt)

Jag hade en ide som jag berättade för syrran innan jag hade fått hem Chaplin, om hur jag skulle lösa mina lång promenader. Hon tyckte denna ide var strålande. Jag med och tänkte det måste ju blir bra:)



Fast sedan när jag väl fått hem lille Chaplin blev jag lite osäker på om det var en sådan bra ide egentligen.



Så idag tog jag tag i det hela och vi prövade, jag och gubben.
Vi plockade fram Minstingens gamla vagn:D sedan gick vi ner mot samhället vi bor i. Vi lät Chaplin gå så långt han orkade sedan fick han åka vagnen. Och i vagnen finns en sele som man kunde koppla på halsbandet i. Det gick bättre än jag någonsin vågat hoppas på.
Min långpromenader är nu räddade, jippi.
Vi tog en lite paus hos brorsan, sedan gick vi det gamla elljusspåret hem. Chappe gick hela biten fram till t korsningen. Sedan åkte han vagn och jag körde intervall resten av vägen, helt genom svett blev jag när jag sprang med vagn på en ganska så terräng aktig väg (skogsväg tror jag det kallas)
Men det bästa är att Chappe är nöjd och jag är nöjd = lycka
Kram

6 kommentarer:

  1. Hahahaha....bara du inte börjar mata med nappflaska och byta blöja på honom... ;)
    Kram Gissan

    SvaraRadera
  2. Ni är så jäkla söta :) Härligt att det funkade. Kram!

    SvaraRadera
  3. Fan vad ni är gulliga! Gött att det gick toppen:) vi ska ut o walka järnet! Kram Lillsizt

    SvaraRadera
  4. Heja lilla syster! Du är duktig som kämpar!!!

    SvaraRadera
  5. Ha, ha... Det där gick ju kanon!! Då kan Agi och jag komma nån dag så kan vi ut och köra jäklar i att :)
    Hejja Emma, hejja Emma!!!
    Kramis.

    SvaraRadera
  6. Vad söta ni är!! :)
    Perfekt med vagn.. När vi hade valp fick han sitta i lilltjejens knä i vagnen när vi skulle gå o handla.
    Gosigt för alla.
    Jag provade få ner honom i cykelkorgen, men det var inte poppis!! Hihi!

    Hoppas allt e bra med dig!

    Du e såå duktig som hurtar på... Jag e riktigt sotis.. ;)

    Kram Jeanette

    SvaraRadera