måndag 9 februari 2009

2 bra och 2 dåliga, är det lika med = 0???

Om man äter 2 nyttiga grejer och sedan 2 onyttiga borde det liksom inte slå ut varandra då??
Idag har jag ätit 2 sallader, var av en var hemma gjord kycklinsallad, den godaste rätt som finns:) Men sedan har jag även (skäms) ätit 2 semlor:/

Hmmmm......och det värsta är väl då kanske att jag har semlor kvar... så gissa vad jag kommer äta imorgon?!

hemma gjord kycklingsallad



hemma gjorda (av miss T) semlor



MEN, jag har även (nu försöker jag döva samvetet lite till) varit ute och gått i 30 min och kört 60 minuters pump. Så då gör det väl inte lika mycket, eller?? hehe, jag vet, det gör ju det.


Idag var Miss T med och körde pump. Hon hade aldrig kört detta innan så det var lite extra kul att hon gick på mitt, som hennes första pump pass någonsin. En och annan arg blick fick jag dock under passets gång, men med ett litet ansträngt leende till.

Men trotts detta bakade hon alltså 6 härliga super goda semlor till mig. Tur att det inte var imorgon då hade jag inte fått några, ska nog stänga av mobilen:)

Fast det är kanske därför hon bakar semor till mig, som hämnd för den grymma träningsvärk hon kommer ha veckan ut sedan:D Så att min semel rumpa ska bli ännu större, haha.


Fast imorgon ska jag vara glad om jag får i mig något alls. Ska träffa läkarna ang handen. Redan nu har jag svalt ner stressspyor flera gånger. Är så fruktansvärt nervös. Mår illa och stressa runt som det vore den sista dagen i mitt liv. Samtidigt ska det bli skönt att äntligen få träffa dom och kunna planera inför operationerna. Igår hade jag så ont att jag starkt över vägde mannens cirkel såg för att slippa den jävla tummen.


Nähä nu ska jag och Chappe bädda oss framför tv:n för att få denna natten att gå.


kram

5 kommentarer:

  1. Ääääälskar semlor!!
    Äter också alldeles för många varje år :)
    Det är som en ursäkt.. att det är ju så´n kort tid så jag måste passa på. Samma med saffransbröd.
    Älskar att fika:D

    Lycka till hos doktorn imorgon!

    Jeanette

    SvaraRadera
  2. Man kan säga att det är Temlor då ju :))))
    Go Emma Go Emma..
    Kör hårt.
    Kram Gissan

    SvaraRadera
  3. Hur har det gått med tummen o läkarn... Väntar o väntar o väntar på inlägg...men... nada.. :((
    Kraaaaam Gissan

    SvaraRadera
  4. Man måste få unna sig något gott om man ska kunna hålla på sin livsstil. Det är bättre än att undvika belöning till man når målet och sedan inte kunna hålla på det.. :) Så semlor lite då och då gör gott för själen och du får en belöning för arbetet. När du tränar som du gör mår din kropp bra i vilket fall. Maten var nyttig och du får i bra näring till musklerna ;) Du är duktigt du! Kämpa på!

    SvaraRadera
  5. Hej igen!
    Inspirerad av dig har jag nu startat en liten träningsblogg.. Kan man väl kalla det!

    Välkommen till Träningsvärk Med Jeanette :)

    Kram Jeanette

    SvaraRadera