tisdag 12 maj 2009

Första ruset av klarat

GRATTIS Mini Me som fyller 9 år idag
Jodå jag tog mig runt.
Det blev inte på något sätt vad jag hade tänkt mig.
Hade antingen velat ha en bra tid eller så tänkte jag lunka runt.
Fram emot eftermiddagen med regn och åska var jag redo att banga helt.
Men väl på plats blev jag så attans taggad.
Så då blev det första alternativet försöka få en bra tid:P
Så jag joggade iväg i grupp 3, väl valt efter den info dom ger i både broschyrerna och på plats i speakern. Då kommer första problemet med vårruset. MASSOR av kärringar/tanter/kvinnor/tjejer är så pantade att dom inte fattar hur det är upp delat.
Start grupperna ser ut så här:
Springa fort - under 22 minuter
Springa - 23-27 minuter
Jogga - 28- 31 minuter
lunka - Om du tänker njuta av den fina banan i mer än 36 minuter
Strosa - Bara njuta av att vara med i vår ruset
Så då undrar jag vad alla dessa med jeans, stavar, barnvagnar, armkroks hållande människor gör i de 3 första grupperna?????????????
Det är sååååååå taskigt för oss som vill försöka slå personliga rekord.
Vad som värre är, är att dom dessutom ignorerar att OM man går ska man hålla höger så att vi som VILL springa ska kuna göra detta utan att bli hindrade.
Tror ni någon fattar detta???
Ja ja efter att ha tacklat en massa människor utan hänsyn då DOM GÅR fel, så tog jag mig runt..........................på 30 minuter. Jag och svägerskan höll rygg på varandra hela vägen sen höll vi hand hela vägen in i mål:D
Med tanke på att jag inte sprungit en meter på ca 6 månader, har ont och är gipsad, sover minimalt så är jag nöjd. Men börja jag jämföra med tidigare 3 år så suger det:S
Första året 28 minuter, tränat lite.
Andra året 26 minuter tränat hyfsat
tredje året 21 minuter tränat stenhårt:)
Fjärde året (i år) 30 minuter:P

Så nu hägrar tjejmilen i Augusti, ska försöka bli i bättre form för att träna lite jogging:)

God natt


1 kommentar:

  1. Grattis till Mini you! Hälsa henne! Men 30 minuter är väl inte fy skam! Iofs.. om du lånat min ringklocka till barnvagnen hade käringarna kanske flyttat sig. :)

    Kramar!!

    SvaraRadera