torsdag 7 maj 2009

SNARTTTTTTTT

Nu är jag nääässstan över 7000 minuter men bara nästan. Dvs 6921 minuter. Känns så bra.

När man är sjukskriven som jag är just nu så hinner man tänka en hel del, och tyvärr tillbringa alldeles för mycket tid bakom datorn.
Var inne på aftonbladet härom dagen och kollade in sko modet.
Fick då syn på ett par Dr Martens med trä klack illröda.
Som dessa fast klar röda.
Det fick mig att tänka tillbaka på min tid från 8:an till första ring. (kanske lite innan fast mest då o då)
Då hade jag ett par blåsvarta kängor som jag ÄLSKADE. Detta i sin tur fick mig att tänka på min klädstil då överhuvudtaget.
Och konstaterade en sak..........jag har tappat stilen. Jag var en bohem, fast med motta. Helt plötsligt fick jag en enorm saknad efter min stil.
Började fundera på vad som hände, vad fick mig att bli diskret, en i mängden, en utan någon särskild stil?????????????????
Jag vet ju svaret, det finns där långt inne, men först nu 29 år gammal (ja, jag vet snart 30) Förstår jag hur fel jag har gjort mig själv hur vilse jag är.
Jag blev kär, det var när jag träffade min man (14 år sedan) som det blev viktigt för mig att inte sticka ut. Att se ut som alla andra, han var/är en så typiskt...typiskt...svensson, men det är ändå inte rätt ord. Alltså detta är ingen klankning på honom, utan på mig själv, då jag gav upp mig själv, MIN stil för att passa honom. Typiskt 16 år, kär och otroligt trög.
Jag menar han hade sett mig i dessa kläder...så hade han dumpat mig för att jag hade en egen stil??? äh, nä. Det har jag svårt att tänka mig nu när jag sitter här vuxen och förnuftig:D
MEN jag vill ha min stil tillbaka!!!!!!!!
En del som känner mig ser mig som en människa i olika sportiga outfits. Klart jag har ju dom senaste 3 åren jobbat med detta, så det har varit min ständiga outfit.
Men nu har jag hittat tillbaka. Jag vill byta ut HELA min gaderob mot roliga färg glada klänningar ha alla dessa kängor och var en söt tjej igen, inte denna eviga tränings narkoman som är lite lätt manhaftig. Jag ÄLSKAR ju klänningar och kjolar.



LOVE




KÄRLEK


Idag hade jag besök av en nyfunen vän, en hel bedårande underbar människa. Vi satt och tjattrade i 6 timmar...jag menar 6 TIMMAR....
Vi disskuterade just detta och hon lovade mig en tripp till staden för o kika på kul second hand
Så nu går jag och längtar.

Ha det fint


Emma

2 kommentarer:

  1. Klart du ska ha de kängorna!
    Skänk hela din garderob till välgörenhet en dag när Mr M inte är hemma o så sitter du helt oförstående och undrar vad som hände...o så e han ju tvungen att slänga fram kreditkortet så du kan handla lite kläder. Jag menar, han kan ju inte låta dig springa omkring i bara mässingen ;)
    Kul med kläder men svårt o hitta sin egen stil tror jag... Speciellt på en svällkropp som min. Jag får åka till potatishandlaren o låna ett par säckar kanske ;)
    Fredagskramen till dig
    Gissan

    SvaraRadera
  2. Känner igen dilemmat...
    Fats jag blev nog lite tråkig när barn 4 kom. Jag varken hann eller orkade tänka på kläder eller stil. Hade full koll på att ordna mat till barnen ;)
    Men det är så kul sen när man kommer på vad det är man gillar. Även om det inte är det mest trendiga, men det är jag o jag gillar det!!

    Jag hade också blåsvarta kängor en gång i tiden o haremsbyxor o turkosa plast clips matchat med turkos mascara. Snyggt va??

    Ha en fantastisk helg!!

    Kraaam Jeanette

    SvaraRadera