söndag 8 mars 2009

Den bästaste av dom bästa:)

........japp, jag har funnit den, den bästaste av dom bästa. Då pratar jag ju om träningsformer. Det har väl inte undgått någon att jag skaffat en hund. Han är ju 50% Småland stövare (25% rottis 25% schäfer) vilket innebär att han har en hel del jakt i sig.

Så nu i veckan när Mini Me var hemma från skolan passade vi på att "träna" alla 3 tillsammans. Vi gick ut i olika terränger. Jag höll Chappe (oftast) och så sprang Mini Me och gömde sig. Sedan sprang Chappe och letade upp henne, JÄTTE duktig. Och det bästa av allt, alla 3 hade så roligt. Jobbigast var att försöka hålla kvar en enormt glad 14,4 kg lite klump som var så ivrig för att få söka. ok alla terränger gav inte den fysiska träningen, men som jag skrev i det tidigare inlägget, så gav det den mentala träningen. Detta fick mig att må så bra och lycklig. Så nu håller jag tårna att det ska bli vår.
Visst det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder, men det hade varit roligare om det var torrt ute. Så slapp man hänga alla termobyxor, vantar, mössor och jackor på tork överallt.
Även Chappe har vi utrustat med kläder:) Eller nästan, en reflex väst. Även om vi är ute när det är ljust så vill man se honom och om han skulle råka springa mot någon väg eller något så är det ju större chans att folk ser honom i tid.
Det är jag och Mini Me som sytt om en av hennes gamla reflexvästar.
Det är svårt att få honom att modella:P

Kram Emma

2 kommentarer:

  1. Men så söt han är!!
    Jättefin han är i lilla västen, bubben :)

    Skönta att höra ifrån dig, då går det åt rätt håll - hoppas vi :)

    Ha det bra o hoppas det går vägen med tummen!!

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  2. Läste igenom dina inlägg på den här sidan nu! Jag fattar inte, men du ska inte behöva ha så ont!!! Du får inte rätt styrka på din medicin...Jag blir så konfunderad att inte läkarna tar tag i ditt problem med smärta mer. Har man ont en längre tid är det inte säkert att det försvinner även fast du opererat dig och du är friskt en längre tid efteråt. Man blir mer och mer smärtkänslig om man går och har ont. därför är det JÄTTE VIKTIGT att få RÄTT smärtstillande för att det finns många sorter. Hoppas att du blir bättre snart, man blir så ledsen att se att du mår så dåligt! Många kramar!!! / Sara & Jonne

    SvaraRadera