onsdag 11 mars 2009

HUR??????

........ja hur ska man kunna gå ner i vikt om man trycker i sig kakor och smörgåstårta flera dagar i rad???????



Det är en bra fråga som det inte finns något bra svar på:P






Idag hade vi lite kalas för "gubben"s släkt. Vi ska ha en gemensam fest till sommaren sen. Så detta var endast lite och enkelt Men så hade han ju då beställt smörgås tårta, JÄTTE GOD. Och efter så klart kaffe och kaka. Man riktigt känner hur valkarna sväller ut:D Och jag som ska gå i bikini om 1 1/2 dygn:P Hur ska detta gå?






För att göra saken lite värre så var jag hemma hos familjen F igår kväll. Herren i huset hade köpt kakor till ett helt barnkalas, och gubben var på jobb och tjejerna på andra aktiviteter, så vi var 3 sty som delade på detta.......ja de e sant:P



Men trevligt hade vi och gott var det, de e ju huvudsaken....eller??






I morgon har jag 3 läkar besök inbokade på morgonen. Och går allt som det ska så sätts operations tiden till den första operationen upp då. Sedan ska jag få skenan justerad inför resan så jag kan åka och slappna av i en vecka.


Ska bli lika brun som vanligt, de e planen i varje fall.

Lite annat fix och trix inför resan ska jag och gubben hinna med oxå. Vi är inte dom som stressa, så vi har inte börjat packa än, inte ens tagit ner resväskan från vinden. Fast vi ska åka 23 imorgon kväll. De du syrran;)




Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh


vad jag kommer sakna Chappe. Funderar på att smuggla med min 15,6 kg lilla klump i hand väskan.




Nähäpp




sov sött så hörs vi efter resan.




E

3 kommentarer:

  1. Tack för ikväll Emma!
    Jääättegott... mmmmmmmm.
    Men du, smörgåstårta innehåller en himla massa nyttigheter! O kakorna du gjort,där va t.ex kokos..jättenyttigt!
    Ha ingen ångest för det!
    Vi är flera som trycker i oss skit fast vi inte vill. Men de e ju så gott!
    Kram kram. Ha en underbar resa.
    Kram Gissan

    SvaraRadera
  2. Kära vän du får tänka som så att ju fler kakor och onyttigheter du äter och för varje kilo du går är det ju bara mer av dig att älska :) För den delen har du ju faktiskt inte särskillt många kilo att få bort, du e så fin så!!!
    Hoppas ni får en underbar resa och ta hand om dig och varandra!
    Såg din kommentar på min blogg och du jag ser oxå fram emot massor av koppar te OCH massor av goda kakor och avslutning med skogspromenad med Agi och Chappe!
    Massor av kramar från mig!!

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag längtar efter lite solbränna!!!!
    Ha en fantastisk resa, ät, njut o ha det bra!!

    Dieten kan du ta när du kommer hem.
    Jag äter oxå mest kakor...
    Vi kanske kan peppa varandra när du kommer hem?

    Kram Jeanette

    SvaraRadera