onsdag 25 mars 2009

Min skithund:)

Hehehehe, ja så är det.
Det är precis som att han blir skitenödig så fort vi kommer hem till någon ny. Hemma är han rumsren. Men borta kan det hända olyckor.
Idag skulle jag, Midi ME och Chaplin ut och gå i torsåsby, så härlig skog där (tordde jag, men hon den där gudrun hade tagit en del) Så vi körde hem till "gubbens" kusin för vi hade turen att hans fru ville gå med oss, alltid så trevligt när man får följeslag.
Direkt när vi kom dit sa jag till Midi Me att nu kommer han skita, man ser det på honom:P Och ja, självklart gjorde han det, men som tur var i trädgården, men ändå.
Promenaden blev i vilket fall som helst jätte trevlig. Chaplin älskar skogen, vilket gör att jag börjat göra det med.
Tyvärr slutade den i stress, då rundan var längre än vad jag räknat med och Mini Me hade slutat sin gympa. Jag kan inte beskriva hur ont det gör i en när man vet att barnen lider. Jag såg framför mig hur hon stod där på pakeringen alldeles ensam och ledsen, mitt hjärta brast 100 gånger om.
Min pappa bor precis jämte där hon har sin gympa så jag ringde och försökte få tag i dom på alla mobiler och hem nummer, men för en gång skull var det upptaget överallt. När jag väl fick tag i dom var min kloka, underbara, söta, rara gull unge redan där.
Ändå började jag storböla när jag kom dit och kramade henne så att hon höll på att gå sönder.
Usch ja, men tur att det löste sig.
Operation är nu inbokad 14/4. Tänker inte ens bemöda mig att skriva vad jag tycker om det. Men har bestämmt mig för att acceptera det jag inte kan ändra, ha mod att våga förändra det jag kan och försöka behålla förståndet så jag kan se skillnaden.
Imorgon ska jag Chappe och syster den äldre till Bjukärr, ett underbart natur ställe. Och man får inte ha hundar där framåt sommaren så jag tänkte passa på nu innan:)
Tack Mrs G för en mycket trevlig promenix
god natt

3 kommentarer:

  1. Tack själv! Det va nice o gå en bonusrunda.
    Så synd det blev så stressigt.
    Men tur att lilla stumpan varit så klok!

    De är klokare än man tror de små liven ;)

    Go natt till dig åxå.
    Kram Gissan

    SvaraRadera
  2. Stackaren... Vilken tur att det löste sig och att någon var hemma :) Hon är så skötsam och duktig! :) Kram kram /Sara

    SvaraRadera
  3. Heja Chappe lägg en klick
    Det är ditt bästa trick
    Chappe chappe chappe

    Kram storebror.

    SvaraRadera