torsdag 12 mars 2009

Så......

............var det med det.

Idag började jag min dag med att åka till läkaren. Nu för tiden är jag nervös och illa mående var gång, då det är sällan jag får ut något bra av dessa möten. (så jag glömde mitt älskade te, grrr)


Först satt jag i väntrummet och laddade mig själv metalt, då ser jag min läkare gå förbi åt ett annat håll utanför. Men tänker att han går kanske ett annat håll i till deras rum, vad vet jag?
Blev inkallad ganska snabbt när jag satt där, ja inte in i ett rum då, för så fungerar inte sjukvården, utan till en stol i korridoren, jämte sekreterarna. Sköterskan som hämtade mig säger att Dr O är inte där än, men att hon ska ringa på honom. Sedan starta ett 20 minuter långt kaos där alla springer runt och letar efter Dr O. Till slut hör jag (önskar att jag var döv) att någon säger "ja, men han har jag sett, han sitter i biblioteket och dricker kaffe." Man känner sig inte mycket värd i den situationen.


Där efter kommer Dr O rusande, och vi går in i ett provisoriskt undersökningsrum. Det första han säger efter hej är " Emma idag har vi ett kort möte så det ska gå snabbt idag" ÄHHHHH ja, eftersom du är 20 minuter sen så är väl inte det så konstigt TÄNKER jag och det är jag som är kallad inte tvärtom. Man säger ingenting utan ler, ler för att visa att jag kan ta vad som helst bara dom hjälper mig. Är så orolig att han ska dryga ut väntetiden ännu mer om jag börjar sura. I nästa andetag säger han


" ja det finns en tid för dig för operation på måndag"


VA??????? fattar ingenting, fattar ingenting, fattar ingenting, säger ingenting då jag inte fattar någonting, vad menar han?????


Sedan säger han " men då är ju du iväg så du får nu vänta 4-5 veckor, och det är ändå FÖRTUR"


Fattar fortfarande ingenting, fattar ingenting????? Dom tyckte ju det var det bästa som kunde hända, att det skulle bli sååååååå bra om jag åkte iväg och vilade upp mig inför operationen. DOM tyckte vi skulle boka resan. Dom har peppat mig till att orka åka iväg. JAG FATTAR INGENTING. Dom sa att jag omöjligt kunde få en tid innan 3-4 veckor ändå, från förra gången (26/2) räknat. Så helt plötsligt kunde jag fått opereratsMÅNDAG???? Hade jag vetat hade jag ALDRIG åkt iväg. Resa kan jag göra närsom, men att få min tumme återställd, har jag behövt sedan den 1:e december.

Detta var att sparka undan fötterna inför vår resa. MEN jag sitter där och ler, ler som ett jävla fån, gör allt för att visa att jag kan ta det.....bara dom hjälper mig......snälla......snart. JAG ORKAR INTE MER....snälla.

Så resten av besöken blev katastrof.
Grät hela vägen till pasta pågen (världen bästa lunch ställe, med världens bästa ägare). Så nu är det färdig gråtet för denna gången:)
Vi har nu packat. känner oss redo (inte jag som inte vill lämna chappe, men dom andra:D) att åka nu. vi kör kl 23 ikväll.
ha det bäst
kram E

Hur länge tror ni en läkare hade behövt gå med tummen så här???

4 kommentarer:

  1. Usch och fy och HELVETE vilka jävla IDIOTER!!!!!!!!!!!!!! Dom har ju för f-n inget innanför pannbenet! Fick dom sina brickor i flingpaketet eller vad e det frågan om?????
    Hoppas iaf att du kan få en underbar semester med din underbara familj för det är du/ni verkligen väl värda! Önskar jag kunde mosat ner mig i din väska och följt med :D
    Ta hand om er och sörpla sol ordentligt nu!!
    Puss och kram, love U

    SvaraRadera
  2. Fy fasen Emma. Vilken otur!
    Men hoppas det löser sig när du kommer hem och kanske har fått lite mer energi i solen och värmen.
    KRAAAAM till dig.
    Tänker på dig.

    Gissan

    SvaraRadera
  3. Nää Helt OTROLIGT!! Blir så arg på sånt här respektlöst beteende!! Lider med dig...

    Men skit i dom o ha en kanon semester.

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  4. Fy fasiken vad arg och ledsen man blir...Precis innan ni ska åka och allt...

    Hoppas att ni kan koppla av lite iallafall och att du får någon sorts vila från värken...


    Varma tankar och kramar

    SvaraRadera