fredag 6 mars 2009

Tisfördriv.......

...........jag har en vis förmåga att när jag mår mindre bra, och någon i min omgivning oxå mår mindre bra, så drabbas jag av min djävul (som jag skrev i mitt tidigare inlägg)Ni vet han som sitter på din ena axel, för på din andra axel sitter där en god liten ängel. Han i varje fall, passa på när änglen tar rast, att hitta på skit.

Så igår när jag tillbringade 5 timmar på sjukan med Mini Me, så tog den lilla änglen rast. Vi satt där på ett rum och väntade på läkaren. I detta rum fanns en sjuksäng (så klart) Men även en soffa och ett litet bord. På detta lilla bord ligger en bordtablett (haha, heter det så?)
på denna finns en massa "barnaktiga" figurer.




Efter att studerat den en tag så ser jag att alla filurer står inte framåt. Hur jag vet det? Jo filurerna hade ett x som symboliserade rumphålet. VARFÖR väljer man att rita ut detta? det hade sett minst lika naturligt ut utan det där x:et.

Dessutom är figurena plaserade MITT


Jaja, i vilket fall som helst så runt om är det en massa grejer som jag antar ska föreställa bokstäver (det är nu min lilla djävul ta över) NU Jag började fundera på vad det där x egentligen heter, vad är den korrekta termen? Men istället så sätter jag igång en lek med min halvt hysteriskt skrattande dotter. Att komma på ett slang namn på x:et för var bokstav som finns runt om figurena. OK, jag fattar att det är omoget, barnsligt och kanske inte det mest korrekta betende av en förälder. Men det är något jag kan ta, då min dotter tyckte detta var så kul att hon inte kunde sitta upp. Vad gör man inte för sina barn och för att få dom att må bättre.

Tyvärr måste jag erkänna att detta var ett av mina milda infall.

Mini Me fick även äran att välja färg på min nya skena som dom gjorde igår, vad tycks??

diskret va?
detta är min 6:e skena sen december, förhoppningsvis den sista innan operation

här är den gamla, lite diskretare:P

Ni som undrar om inte denna blogg skulle handla om att komma i form. Jo men det är just vad den gör. För mig är inte bara att vara i form att bygga muskler, få en slimad kropp och förebygga ohälsa genom motion. Utan för mig är det väldigt mycket att må bra psykiskt och att ha balans. Och näpp det har jag inte gjort på sistonde. Så för mig handlar det lika mycket om att komma i form på den biten som någon annan.

Jag kan bara säga att för mig som lider av kontroll behov och enorm prestations ångerst är det fruktansvärt att ha sin framtid i en massa läkares händer. Att ha så ont att var minut känns som 5 minuter. Helst av allt hade jag velat gått in till läkaren och säga "nä, nu jävla skiter jag i detta" och slänga tummen på bordet och gå :DMen det går ju inte, det är ju bara dom som kan laga min hand, och jag får snällt vänta. (och jag tycker jag vänta snällt då jag bara beklagat mig i 2 inlägg)Då är det bra att ha en blogg:) där man kan skriva av sig, som en typ, dagbok. Detta är ju min blogg, mitt mående och mitt liv. Och visst är det lätt att haspla ur sig allt negativt då det tär på en istället för allt positivt. Men om man tycker detta är jobbigt så är det ju ingen som är tvingad att läsa.
That´s it
E

1 kommentar:

  1. X e ju en skittråkig benämning på ett rövhål...
    Varför inte kalla det rövhål..helt enkelt?
    Men du lyckas ju hitta små glädjeämnen ialla fall..
    Hoppas det går bra med tummen.
    Tänker på dig.
    Kram Gissan

    SvaraRadera