måndag 9 mars 2009

ÄNTLIGEN........

.....är jag över 3000 minuter.


Känns så jäkla gött:) Visst det är en bit kvar till dom andra i tävlingen. Men min STORA tävling är ju min egen, att komma i form och känna mig snygg:) och känna mig i balans.
Men de e nice att se resultat i tid oxå, en tröst när man inte ser det någon annanstans, hehe.
Ja vi fortsätter våra morgonpromenixer jag och Chappe, är ute i skogen och söker så ofta vi kan. (det är ju en fördel att ha någon att söka oxå)
Pumpen rullar på. Så ja livet ser väl ut som vanligt trotts allt:)
MEN på fredag, eller rättare sagt Torsdag natt så ändras det, då dra vi familjen till kanarie öarna, whooo ho ho:) (ja, nästan så glad är jag, men jag vill inte åka i från min chappe:( )
Hehehe, detta tyckte psykologen, läkarna och arbetsterapeuten var det bästa, så jag kan vila upp mig inför min första operation. Känns bra att ha med alla i samma tankar.
Men det är inte min vila som gör att vi ska dra dit, utan att "gubben" blir gammal, haha, han blir 30 år. En annan kommer ju vara ung ett tag till :P (november)
Vi tänker i varje fall nyttigt, sen om vi kan hålla det är ju en annan 5:A. Vi har bokat ett hotell som ligger 5 km från centrum, så vår plan är att in till centrum var dag, äta och sedan ta taxi hem:) Så att vi inte sväller ut för mycket under resan. Nu är det piss att man inte redan kommit i form, så att man hade fått känna sig snygg i bikini :D
Jaja, min tävling heter ju beach 2009, så jag räknar inte med att vara där fören i sommar (slutet då, typ augusti)
Jag har ju bokat mig till tjejmilen, det ska bli kul. Det är jag och en kund/vän som åker. Skulle varit ett gäng, det var vi för förra året, men i år blir det bara vi 2. Fast de e bättre tror jag, då kan vi ju parta på som vi vill, skoja bara.
vi som tävlar (+ 2 till) tänkte även springa vårruset. En lokal tidning hade en tävling som lottade ut platser till ett lag, (ett lag på 6 personer) Vinnarna skulle dras den 25 mars, så vi tänkte skicka in vårt bidrag i veckan. Så sitter jag då igår och läser denna tidning, då har dom redan dragit vinnarna, grrrrrrrrrrrrrrrr. Så nu har jag skrivit ett mail om hur besviken jag är på denna tävling så får vi se vad dom säger till försvar. Har till och med scannat in annonsen och skickat till dom för att visa hur fel det blev.

Hmmm, nu ska vi inte hänga upp oss på det, nu ska jag tvinga Chappe på en sista kisstur:)

KRAM Emma

3 kommentarer:

  1. Va duktig du är vännen!!! Jag ska ta igen några minuter så fort vi flyttat och mitt knä är så ok så man kan träna på, ska ju visserligen på rehab redan ikväll men tror inte det ger så mycket effektiv träning för mer än bara knät men visst ser jag en endaste liten svettdroppe i pannan så skriver jag in det i kalendern :D
    Gött med semester, vill oxå!! Men det är du/ni väl värda och du lär va snyggast på stranden som ALLTID :D
    Ha det gott och hälsa familjen,, Kramar S

    SvaraRadera
  2. Skönt o höra att du håller igång!
    Go Emma Go Emma... ;)
    Kram Gissan

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är o vad härligt med sol o semester!!
    Mina senaste inlägg handlar bara om fika, så du kan ju gissa hur det går för mig!!
    Men jag går ca 7000 steg om dan så.. nja... ;)

    Ha det underbart!

    Jeanette

    SvaraRadera