söndag 18 januari 2009

Feber fri i flera dagar......

...har jag varit nu. Det är så skönt. Igår kunde äntligen jag och syrran gå vår morgonpromenad igen på nästan 2 timmar. Kan en helg börja bättre?? Vi hade ju med oss charmtrollet Karma med:) Pappas hund.
När vi kommit en LITEN bit på vägen och hon fått springa lös en stund kom hon med, vad vi trodde, en pinne i munnen. syrran kollar lite skeptiskt på "pinnen" sedan brister hon i ut i högt, eller ja ganska högt, "vad är det Karrrrrma??" Jag tittar lite närmre, "det är nog hälen på en skosula" säger jag lite kisande mot den rundade formen på tingesten hon har satt sina käftar i. Jag går lite närmre, nej det var ingen skosula det var en överkäke på ett rådjur med full tandrad...grose:P
Efter att vi tillsammans försökt bända loss detta byte (räknas detta in som motion???) inser vi att hon vinner. Grrrr inte bra, men vi är för veka :P
Släpper lös henne igen och hon springer iväg glatt med sitt byte, för att strax återkomma med, vad vi tror är en "riktig"pinne, men som visar sig vara benet med klöv och allt på det stackars rådjuret. Detta lyckas vi dock få loss. Och med all kraft jag har i mina söndriga händer kastar jag iväg det...... rakt på ett träd så det studsar tillbaka igen :P
Men hon gav upp och tog inte fler kvarlevor av några djur. Så spännande det kan vara med motion:)
Kram Emma

1 kommentar:

  1. Go Emma Go Emma....!!!
    Hoppas bara att rådjuret var dött INNAN Karma fick tag på delarna...

    Kram Gissan

    SvaraRadera