söndag 4 januari 2009

Ok nu gäller det

Har nog det mest udda träningsbakgrund du kan tänka dig. Har en led sjukdom i botten som gjort att perioder av mitt liv, med läkares inrådan, har jag inte tränat ett jutta. När jag till slut hamnade i rullstol tog jag mig i kragen och bestämde mig för att förändra mitt liv och min livs situation. (den historien går att läsa på min hemsida klicka här)
Har sedan i flera år tränat mycket och hårt. Men för 3 år sedan skadade jag min högerhand under ett boxningspass. Har sedan dess genom gått ca 5 operationer. Tyvärr misslyckades dessa och det har resulterat att jag har förlorat 85 % av min rörlighet i den handen. Behöver jag nämna att jag är högerhänt??
Men trotts detta gav jag inte upp. Jag började med hjälp av goda vänner bygga om träningsutrustning så att jag skulle kunna fortsätta. Men visst det var inte detsamma som innan, och mer och mer började jag bli en periodare (då inte av grupp träning, där har jag legat på ca 8 pass i veckan) Men att ut och gå och cykla med mera. Det har gått upp och ner.
Så då i sommras trillade jag ihop med kramper. läkarna har konstaterat att mitt hjärta inte pumpar ut så mycket blod som behövs vid ansträngning. Det var ett enormt bakslag i mitt liv då träning är väldigt viktigt. Till råga på allt så i höst gick min vänster hand sönder. Just då känndes det som att det var inte meningen att jag ska få ha ett aktivt liv. Att mitt pshyke kommer aldrig att återhämta sig efter alla bakslag hela tiden.
Går idag och väntar på att opereras någon gång i januari månad:( Styrketräning är helt omöjligt. Men en dag när jag satt och deppade hos en nära vän och sappade runt lite på nätet kom jag ihåg en bra sida http://www.shapelink.com/sv vi gick in på den och kollade runt lite. Rätt snabbt kom vi på ideen att vi skulle skapa en utmaning så att vi med gott samvete kunde trycka i oss allt gott som man äter vid jul och nyår. Helt fängslade över detta kom vi även på att vi skulle skapa en till utmaning inför beach 2009. Nu J__a skulle vi komma i form igen.
Detta har verkligen motiverat mig. Under december tränade jag eller motionerade jag 20 pass eller 13 timmar och 5 minuter.
Och redan nu i januari har jag tränat/motionerat 7 timmar och 24 minuter eller 7 pass. hehe på 4 dagar det är bra, nu känner jag mig som mitt gamla jag igen.
så mitt mål är att snart se ut som madonna:D eller åtminstånde komma i mina gamla kläder igen:) vill helst gå ner 2 storlekar.
Så för att sätta lite mer press på mig själv så ska jag updatera allt här på denna blogg. Kort i underkläder så ni få se alla mina valkar, mina mått, min vikt.
Önska mig lycka till
Emma

2 kommentarer:

  1. va härligt :D
    önskar dej ett stort lycka till då ;)

    kram nadja

    SvaraRadera
  2. Imponerande!!
    Själv har jag varit hyfsat i form innan man o 5 barn kom in i mitt fantastiska liv.:)
    Men det var typ 1995...Haha!
    Men jag blev lite peppad här..
    Kanske skulle ta sig i kragen?
    Ses snart!
    Jeanette

    SvaraRadera