lördag 10 januari 2009

Dator strul

Nu måste jag bara säga till pappa, så här orkar jag inte ha det. datorn har blivit slö, jag kan inte lägga upp bilder och igår strulade ALLT så jag kunde inte göra ett inlägg ens, grrrrrrrrrrr.
Men igår trotts feber och bihålsinflammation tog jag mig i kragen igen. Först började jag med att köra ett core pass på 45 minuter här hemma. Ska nämligen ha 2 sådana pass i veckan med grannkommunen, så jag måste öva. Och att öva ger ju en god anledning till träning.
Problemet var bara att jag valde nivå 2 den lite tuffare varianten. Det skulle jag inte ha gjort, kroppen är ju helt matt av sjukdom, smärta och mindre sömn. MEN jag tog mig igenom det men det var precis.
Senare gick jag dessutom en runda på nästan 11 km med 2 av mina med tävlande, såååå skönt men aj vad ont det gör i luftrören. Fast att komma ut få en att känna sig lite mindre sjuk för stunden. Sen att man sten-däckar i fåtöljen och inte orka säga goddag yx skaft är en annan sak:) En sak till som är fördelen med att gå med 2 andra tjejer är ju att man får nästan 2 timmar att gagga av sig en massa skit så att man är lugn och harmonisk tills man kommer hem igen:)
Mina nuvarande mått ligger på Midja - 72 cm
Rumpa - 96 cm
Lår - 53 cm
Lite åt rätt håll och lite åt fel håll. Det är bara att kämpa vidare. Så samanlagt i går tränade jag 162 minuter, så jag klarade dom 129 minuterna jag satt upp som mål att klara.
Jag ligger i skrivande stund 2:a med 722 minuter tränad tid. 1:a ligger syrran med 887 minuter tränad tid, suck det här blir jobbigt.
Men det sporrar ju en att ta sig ut var dag.
Vi får väl se hur dagen blir idag då:)
kram E

4 kommentarer:

  1. Heja heja Emma! :) När jag kommer och hälsar på kan vi promenera med barnvagnen. Kram!

    SvaraRadera
  2. Men vad du kör på!!!!!*imponerad*
    E de så bra å träna med infektion i kroppen o feber...
    Var rädd om dig!
    Men coolt att se att du "krympt" när du mätt dig. Fantastiskt!
    Har du ändrat dina matvanor mycket?
    Vad äter du o vad äter du inte?
    Jag är så seg av mig... har inte riktigt fått fart på mig ... men det skulle behövas. Kanske inte gå ner jättemkt, men bli lite fast i kroppen o bli stark!
    PÅ måndag kanske ;)
    Jeanette

    SvaraRadera
  3. Ojojoj!

    Här ligger man i lä - tror inte jag skall mäta idag;-)

    Men inte skall du träna om du är sjuk!!!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  4. Go Emma Go Emma Go Emma... ;)
    Som tidigare sagt...ta det lite lugnt med infektion i kroppen... var inte dum...
    Du tar igen det med råge sen när du är frisk igen.
    Kraaaaaam Gissan

    SvaraRadera