söndag 11 januari 2009

Lååååååång draget

Åhhh vad tråkigt det är att vara sjuk. Särskillt när man är så laddad att komma i form. Men idag har jag ändå lyckats bra.

NÄ jag förespråkar verkligen inte träning när man är sjuk, men att hålla igång med måtta går ju så länge det känns ok. Det viktiga är att man lyssna på sin kropp (ja, det var jag Emma som skrev det, vet att en del satte i halsen nu. Därför ska man inte äta o läsa min blogg samtidigt) Så 3 dagar denna vecka har varit HELT motions fria.
Men nu är det så (vet att det är en dålig ursäkt) att jag kommer ha mina sista tränigspass på VÄLDIGT länge nu vid 2 tillfälle denna vecka. Därför måste jag ju öva, vill avsluta snyggt, med pass jag är nöjd med.
Så idag började jag med att köra core i 45 minuter, men denna gång på nivå 1. Lite mer lagom. Efter att sedan inte gjort mycket för världen tog jag mig i kragen och gick en runda med pappas vovve, Miss T och hennes vovve på 1 timme och 33 minuter. Och faktiskt, säga vad man vill så att komma ut i friska luften gör att man känner sig friskar, om en bara för ett tag.
Sedan övade jag på coren i 50 minuter till.
Och det kändes helt ok, få se om det känns likadant imorgon:P
Så ställningen i tävligen ser nu ut så här:
Syrran: 963 minuter (men har då ite lagt in dagens träning:S)
Jag: 910 minuter
Miss T: 882 minuter
Miss S: 492 minuter (men då håller hon på att renovera ett hus som dom precis köpt och hennes lilla A, 11 månader, hatar att åka vagn)
Detta är så spännande. Alla är jätte motiverade, MEN det är ju bara januari än så länge och vi håller på till 31 Maj.
nähä Tea time
E

2 kommentarer:

  1. Alltså...va fasen är core...?
    Hälsningar från ensomtroddehonvisstealltmenharupptäcktatthonintevetnågonting...hehe

    SvaraRadera
  2. Meeen hurtbullar! ;)
    Ja jag får börja räkna minuter jag med...
    Många bäckar små..! :)
    Krya på dig!
    Jeanette

    SvaraRadera