måndag 5 januari 2009

Varför......

....ska något vara enkelt när det absolut är mer givet att det ska vara svårt.
Iförgår efter min morgon promenad med syrran på nästan 2 timmar, så frossade jag hela dagen somnade som en stock på soffan kl 16.30, sov till 18. Redan då började jag misstänka en förkylning.
Igår kväll när jag skulle lägga mig så satt jag och nös minst en gång i kvarten. Kl 20.00 så hade det täppt till helt. Fast jag knappt klara nässpray pga av känsliga slemhinnor, så tryckte jag upp lite så gott det gick. Vilket bara resulterade i en enorm smärta långt ut på okbenen.
Kl 02.23 vaknade jag i natt och kunde knappt svälja för att det gjorde så ont i halsen. Så idag är bihålornaömma och sprängfyllda att mina systrar och svägerska trodde jag gråtit när dom såg mig. Tack, det var precis vad jag behövde i början på denna tävling, en bihålsinflammation:(
Men trotts detta tog jag mig ut på en mindre promenad på 43 minuter idag. Det är kort för att vara mig, har snittat på över en timme per promenad dom andra dagarna. Men egentligen tycker jag detta är mer lagom. Hade satt som mål att träna/motionera 1 timme per dag och var lördag 2 timmar.
Dom kommande dagarna ska jag vara nöjd om det blir 30 minuter. Mer min härliga sjuk historik så får jag så klart INTE käka pencilin, blir ni förvånade. alltså måste jag härda ut en jobbig kommande vecka.
Hade tänkt lägga upp den första bilden på min mindre fagra kropp idag, men något är vajsing med datorn (tror den har bihålsinflammation) så jag får inte upp några bilder :P
Där emot tänkte jag att lägga in vikt och mått info.
Jag är 161.5 cm lång ska väl tilläggas oxå:)
1/12 -08 vikt 67.6 kg
8/12 -08 67.3 kg
15/12 - 08 67 kg
21/12 -08 67.7 kg
28/12 -08 67.1 kg
och så idag då vägde jag mig på min mors våg. där vägde jag 66 kg med kläder på (2 par byxor, fleece tröja och resterande normal klädsel, hade varit ute och gått)
Men min syster sa att det var inte säkert den stämde, hon hade fått för sig att den visade för mycket. Därför återkommer jag med vikt på onsdag då jag kan väga mig på den vågen jag brukar väga mig på, blir väl mest rättvist resultat då.
Mått. Har som vana att mäta mig på torsdagar så det kommer det bli här med. Men så länge lägger jag upp mina mått som jag har haft hittills
18/12 midja: 74 cm
rumpa 99 cm
lår 55 cm
26/12 midja 74 cm
rumpa 98 cm
lår 55 cm
2/1 midja 71,5 cm
rumpa 96 cm
lår 55 cm
Japp så se det ut just nu då. kommer att uppdatera detta hela tiden och då förhoppningsvis med en bild varannan vecka:)
Kram på er
Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar