fredag 16 januari 2009

Äntligen.........

......börjar vi blir bättre. Denna veckan har hela familjen legat med feber, hosta och förkylning. fast nu är det bara jag och Mini Me (yngsta dottern) som är dåliga. Men idag hade jag ingen feber så nu äntligen går det åt rätt håll.
Igår var jag och fick en ny skena. Denna nya känns bättre, men träffen med arbetsterapeuten var knäckande. Hon blev mycket upprörd när hon såg min tumme. Sa att den borde varit operarad för länge sedan, att nu är chanserna små att det någonsin blir helt bra. Hon sa att hon brukar inte tycka synd om sina patienter, för att hon vet att det kommer bli bättre, men mig tycker hon verkligen synd om.
Så det var ju knäckande på mer än ett sätt, för det första att höra detta, sedan sitta i 1 1/2 timme och få tummen ur led så fort vi rör vi den. Den liksom bara hänger där i och ur led hela tiden. Efter besöket hade jag så ont att jag bara satt och skakade.
Så håll nu tummarna (hahahahaha) att det blir operation nästa vecka. Hon skulle strida för detta.
Men efter jag hade varit där hade jag 45 minuters Core med grannkommunen. Det var riktigt roligt. Skönt att tänka på något annat. Det var ett riktigt skratt friskt gäng, som bjöd enormt på sig själva.
Idag är en liten runda ner till sjön med den lilla sjuklingen på 26 minuter den enda motion som jag fått gjord. Bättre än ingen:) Hoppas det blir mer imorgon.
Idag fyller min nya motions kompis, Chaplin, min blivande hund 6 veckor. La en handpenning på honom idag. Så nu är han "paxad", åhhhhhhhhhhhhhhh vad jag längtar.
Kram På alla och tack Miss T för blommorna

1 kommentar:

  1. Vad säger man... Lycka till med allt Emma... Skönt du i alla fall kan hålla humöret lite grann uppe...
    Kraaaaaaaaaaaammmmm från Gissan

    SvaraRadera